Nariadenia GDPR spôsobujú „vrásky na čele“ ďalšej spoločnosti. Nedávno išlo o veľmi známu spoločnosť Google, ktorá za nedodržanie a porušenie pravidiel dostala pokutu až vo výške 50 miliónov eur. Pokutu uložil Francúzsky úrad na ochranu údajov CNIL.
Gigantická pokuta pre British Airways
Ďalší kandidát do série „pokus a omyl“ je spoločnosť British Airways. Dostala gigantickú pokutu vo výške 183 miliónov libier, čo predstavuje viac než 200 miliónov eur. Odvolanie proti pokute na seba nedalo dlho čakať. Ak však táto pokuta nadobudne právoplatnosť, pôjde jednoznačne o najväčšiu pokutu v histórií GDPR.
Dôvod penalizácie
Najväčšou chybou, ktorej sa spoločnosť British Airways dopustila, nebol ani tak prehrešok, ale to, že kybernetický incident ohlásila na svojej oficiálnej stránke až po približne 3 mesiacoch.
Aká bola príčina incidentu? Išlo o kybernetický útok, ktorý presmeroval návštevníkov British Airways na falošnú stránku. Vďaka nej sa útočníci dostali k osobným údajom cestujúcich. Počet zneužitých údajov sa vyšplhal až na úroveň pol milióna. Unikli údaje ako napríklad: mená, priezviská, poštové a emailové adresy, prihlasovacie heslá či údaje z kreditných kariet. Na druhej strane sa útočníkom nepodarilo získať údaje ohľadom smeru letu a údaje z cestovných pasov.
Vyjadrenie aeroliniek
Prostredníctvom viacerých novín v Spojenom kráľovstve letecká spoločnosť vyjadrila svoje ospravedlnenie a taktiež prísľub kompenzácie pre dotknuté osoby.
Ak už robíte v cestovnom ruchu alebo predávate svoje produkty, musíte byť vždy obozretní a venovať pravidlám GDPR zvýšenú pozornosť.